.comment-link {margin-left:.6em;}

Saturday, October 10, 2015


‘The New York Times’ Goes Truther on the Temple Mount

Was the White House ever in Washington, D.C.? Can we ever really know for sure? Not unless we dig under the existing structure and find indisputable archaeological evidence of the original structure, which British general Robert Ross is said—by some sources—to have torched in August, 1814.

If you find everything about the previous paragraph patently ridiculous, you are clearly not a reporter or an editor for The New York Times. This morning, the paper of record published a piece about Jerusalem’s Temple Mount, questioning whether or not it was the site of, you know, the Jewish Temple.

The Times also question the Allies landing at Normandy

[Oren] called the New York Times editorial-page editor, Andrew Rosenthal, after the paper published an op-ed by Palestinian Authority President Mahmoud Abbas in which Abbas startlingly claimed the Arabs had accepted the UN Partition Plan of 1947. The conversation went thus:

“When I write for the Times, fact checkers examine every word I write,” I began. “Did anybody check that Abbas has his facts exactly backward?”

“That’s your opinion,” Rosenthal replied.

“I’m an historian, Andy, and there are opinions and there are facts. That the Arabs rejected partition and the Jews accepted it is an irrefutable fact.”

“In your view.”

“Tell me, on June 6, 1944, did Allied forces land or did they not land on Normandy Beach?”

Rosenthal…replied, “Some might say so.”

So just to place the above moment into context, speaking of clueless teenagers with computer keyboards: The Times is owned by a man who in his 20s wanted to see American soldiers shot in Vietnam. Its editorial columnists include a former Enron advisor obsessed with alien invasions. (Of the little green man variety, needless to say. Illegal aliens coming over the border into Texas don’t concern Krugman the slightest.) A woman who flew into Denver and ate an entire marijuana-laced candy bar for her big investigative piece on Colorado’s new pot laws and had William S. Burroughs-level drug hallucinations as a result. A man who advised Mitt Romney in 2012 to “Stick that in your magic underwear.” A 60 year old former editor who immediately after being fired last year posed for a New York Daily News cover standing next to a punching bag while wearing boxing gloves, a ironic trucker’s cap, a visible tattoo and a Les Misérables tank top. Her successor, current editor “Dean Baquet called an associate professor at the USC Annenberg School an ‘asshole’ on Facebook [in January] after the professor took a shot at Baquet for not running Charlie Hebdo’s Muhammed cartoons.” And an alleged conservative who told Mr. Obama that one day he’d be president because of his awesome trouser creases.

This is also the leading voice of Liberalism in the country.  Pray for the country.

Labels: , , ,

Comments: Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?